Fenix 6 SAV Garmin France

With Garmin for 15 years (FR 305),

The watch, Fenix 6 pro sends error messages about card updates that I am not supposed to have (Malaysia, Vietnam, etc.) and several calls did not solve the problem. Contact with the after-sales service and sending the watch

10 days later, still nothing, not a reception email, followed... call again.

The ***, a month's delay for a watch exchange with explanations convoluted by the France service (the brexit, the shortage of components, current conditions, return to the factory etc...)

Never had this delay been mentioned by the previous interlocutors otherwise, I would have postponed my shipment

As if by magic, an email just now to notify me of the receipt of the watch by the French services .

So after-sales service France or after-sales service in general?

Chez Garmin depuis 15 ans (FR 305), 
La montre, Fenix 6 pro envoie des messages d'erreurs sur les mises à jours de cartes que je ne suis pas censé avoir (Malaisie, Vietnam, etc..) et plusieurs appels n'ont pas résolu le problème. Contact avec le SAV et envoi de la montre 
10 jours après, toujours rien, pas un mail de réception, suivi... appel de nouveau.
Le foutage de gueule , un mois de délai pour un échange de montre avec des explications alambiquées par le service France (le brexit, la pénurie de composants, les conditions actuelles, renvoi à l'usine etc ...)
Jamais ce délai n'avait été mentionné par les interlocuteurs précédents sans quoi, j'aurai différé mon envoi 
comme par magie, un mail à l'instant pour me notifier de la réception de la montre par les services.
Alors SAV France ou SAV tout court ?

• So after-sales service France or after-sales service in general?

In the UK I have mostly experienced very good service from Garmin support, receiving both a warranty replacement Fenix 6X Pro Solar and Neo 2 trainer this year (since Brexit) within one week of making contact.

The Neo 2 developed a small fault quite quickly, for which a new O-ring was advised and shipped free of charge. While I had the service tools to open up the original Neo, it does not fit the Neo 2, so they sent me the necessary tool also free of charge. These things were each within a couple of days as I did not have to return anything first and have it checked over.

There are times when I report a software or service problem and support is not always so helpful, but for hardware support I couldn't ask for better service.

• Loading

What was the receipt delay ?

• A total of one week from reporting the fault, returning my device and receiving a replacement. Return was by prepaid UPS next day shipping. So....

Day one : contact Garmin, receive prepaid shipping label by email, drop package at local pickup point, package picked up.

Day 2 package delivered to Garmin.

Day 3 with Garmin for processing/assessment.

Day 4 replacement shipped to me.

Day 5 replacement delivered.

Obviously a weekend might get in the way, but basically it has been five business days for me from reporting the fault to receiving my replacement. Of course, if I miss the same day courier pickup time then it's an extra day, but if my package is dropped off before 17:00 it seems I'm safe.

• Hello.

Je ne sais pas où tu as acheté ta montre ni les opérations qui ont été effectuées dessus mais visiblement le firmware n'est pas bon.
    J'aurais commencé par vérifier le numéro de série (modèle EMEA et non APAC) et restaurer le firmware manuellement (version en cours dispo dans toutes les versions beta). Bonne chance quand même avec le service après vente, dans mon expérience ils ont été plutot réactifs et efficaces (remplacement a neuf d'une ceinture HRM run défectueuse).

• Achetée à Sport 2000 en 09/2019, version EU, vérifié par le SAVTu imagines bien que ce sont les premières opérations que j'ai effectuées. Je teste les versions bêta depuis mon premier modèle de Fénix (Fénix 1, un bel échec au demeurant et remplacé gracieusement à l'époque par une Forerunner 620).
    Les différents contact avec le SAV ont été peu fructueux et en tout cas inadéquat. Je suis même allé jusqu'à effacer la totalité du contenu de la montre, suivi d'un téléchargement de tous les éléments mais rien n'y a fait.
    Je ne suis pas du genre à profiter du Sav pour des broutilles mais là, ils m'ont bien « gonflés » surtout par leur mauvaise foi. C'est plus une histoire de personne que de service (enfin j'espère Thinking)

Bought from Sport 2000 in 09/2019, EU version, verified by the after-sales service.
    You can imagine that these are the first operations I carried out. I have been testing beta versions since my first Fénix model (Fénix 1).

The various contacts with the after-sales service were not very successful and in any case inadequate. I even went so far as to erase all the content of the watch, followed by a download of all the elements but nothing did about it.

I'm not the type to take advantage of Sav for trifles but there, they "inflated" me especially by their bad faith. It's more a matter of a person than a matter of service (well, I hope)

• Strange, since this morning (after-sales service call, post in the international forum, post here .....) I just received a notice of receipt of the watch at 9:52 and 12:31 another mentioning "your device is on the way" from Garmin from , weird, you said weird......

Etrange, depuis ce matin (appel du SAV, post dans le forum international, post ici .....) je viens de recevoir un avis de réception de la montre à 9:52 et à 12:31 un autre mentionnant "votre appareil est en route" de la part de Garmin de , bizarre, vous avez dit bizarre ......

• J'ai eu de très mauvaises expériences avec le SAV France au printemps dernier pour le remplacement d'un bracelet neuf qui pète au bout de 24h (pour lequel j'ai eu trois sons de cloches différents avant de finir par en avoir un nouveau) et pour le remplacement d'une ceinture HRM run qui a mis une éternité à être traité (les patchs se décollaient au bout de 11 mois) : remplacement par une HRM Tri.

Sinon, il y a deux ans et demi, remplacement d'une Fenix5 dont l'écran est tombé en rade à 3 jours de la fin de la garantie, le remplacement a mis 3 semaines à arriver, dans le dernier mois de prépa, c'était pas cool.

Du coup, j'ai franchement l'impression qu'il faut les harceler pour avoir un retour rapide.