This discussion has been locked.
You can no longer post new replies to this discussion. If you have a question you can start a new discussion

What can you expect from a 500USD sports watch ???

My Forunner 945 is no more than 4 month old and and one morning like others
I found the glass split in two. I did nothing I can relate to the damage so I my
eyes it did crack spontanous.

The watch is marketed with brand names such as Gorilla Glass etc implying it is a robust
watch.

Despite this Garmin (Sweden) claims that no warranty applies and I have to pay for repair(replacement).

Thier policy is that damage - if not documented production fault - i never covered by warranty or goodwill.

It is a shame on an very expensive watch that from other user and execise perspectives is excellent is
so fragile (or at least my one was...).

I expect much more from a 500USD watch and Garmin Support Sweden have convinced me that my next
watch will NOT be a Garmin 

• I stand corrected, my bad... But indeed, I don't follow ALL forums a lot ;)

• I refered to some of these threads but Garmin Support comment it like this "länk från vårt supportforum så är hela detta forum användarskapat och inte grundande för en realistisk uppfattning kring om skadan skall falla under garanti eller inte".

For you who don´t understand Swedish is say in short : it is just user comments on our support forum and we don´t give a *** to that when we reject you warranty... "

But it is good that you all are happy with your Garmin products. I was too until it this happened. So , until then - have a good life :-)

• Det är klart att de har en poäng, jag kan skriva vad jag vill här - att glaset på min klocka sprack av sig självt, oavsett om det var så eller inte. Men jag tror med tanke på hur många som ändå skriver att det händer av sig självt att det finns någonting i att det kan hända. Problemet blir väl att övertyga dem att så är fallet, för naturligtvis kanske någon "chansar" och säger att det hände av sig självt även om man orsakat det, ju snällare Garmin är att acceptera användare som säger det.

Var det inte en diskussion kring mobiltelefoner också att Apple inte accepterade när användare kom och sa att de inte hade gjort någonting?

• Uppenbarligen är både Iphone- och Garminanvändare oerhört lyckliga med sina produkter - tills de går sönder.

Men skiter i att ni och supporten hävdar att INGEN garanti gäller OAVSETT hur klockan verkligen har gått sönder.

Det är inget problem att övertyga dem då de inte lyssnar och hävdar att ALLA skador är gjorda av användaren.

Och visst är det ändå märkligt att den ENDA klocka jag har haft i livet som gått sönder på detta vis, vilket blir ganska många när man är 57, var en av Garmins absolut dyraste och hypade klocka. 

Men jag nöjer mig nu med att inse att jag blev lurad att köpa skit och att det finns andra märken.

Hoppas era ur klarar ett parti schack eller alafapet för det gjorde inte mitt.

• Men jag tror med tanke på hur många som ändå skriver att det händer av sig självt att det finns någonting i att det kan hända.

Jag förstår att du är besviken, men du läser uppenbarligen inte noga. Jag tror, baserat på de inlägg som gjorts, att du mycket väl kan ha rätt. Sedan att få rätt är en annan sak. Men det kvittar ju tyvärr vad jag tycker, för till syvende och sist är det ju Garmin som du behöver övertyga.

• Nu ligger bollen nog som så att Garmin får övertyga MIG att de är något att att satsa på framöver. De har redan med önskvärd tydlighet förklarat med fet stil och versaler att VI KOMMER INTE ÄNDRA OSS I DENNA FRÅGA...

Kommer givetvis inte slänga bort 6000kr utan får surt betala 900 kr ( som självrisken är hos Folksam) för att få den reparerad. Men att jag skulle köpa Garminprodukter framöver verkar inte troligt. Får bli en ny Lowrance plotter till båten istället för den tilltänkta Garmin och jag har slutat säga till frugan att kasta sitt aktivitetsarmband och köpa en 945...
    Varje gång vi i skidklubben pratar träningselektronik så lär ju spruckna glas nämnas . 

Att Garmin saknar goodwill och förtroende för min berättelse är en sak. Att jag nu gått från en "friendly happy and user" till "hostile" betyder säkert inget för Garmin