Problembehebungen Garmin Fenix 3 (Reset/Hardreset/persönliche Einstellungen/Daten (Tracks, WP, Aktivitäten) sichern
Wie starte ich meine Fenix 3 neu, wenn sie hängenbleibt und nicht mehr bedienbar ist?
Normalerweise hilft da ein langes Drücken der „Light“ Taste (ca. 15-20 Sekunden). Die Uhr schaltet sich aus und kann dann über die gleiche Taste wieder eingeschaltet werden (kurzes Drücken reicht), es werden keine Einstellungen/Daten gelöscht! Wenn die Uhr dadurch nicht wiederbelebt werden kann, hilft nur ein Hardreset.
Wie führe ich einen Hardreset auf meiner Fenix 3 aus?
Achtung:
alle Benutzereinstellungen, Tracks, Aktivitäten, Wegepunkte werden gelöscht!!!
1. Gerät über die „Light“ Taste ausschalten.
2. Tasten „Light“ + „Start/Stop“ + „Back Lap“ gemeinsam gedrückt halten
3. Sobald Gerät sich einschaltet, „Light“ Taste loslassen
4. Beim ersten Ton (beep) die „Start/Stop“ Taste loslassen
5. Beim zweiten Ton (beep) die „Back Lap“ Taste loslassen
Die Fenix 3 führt einen Hardreset durch.
Achtung:
alle Benutzereinstellungen, Tracks, Aktivitäten, Wegepunkte werden gelöscht!!!
Also vorher unbedingt die Daten sichern! Wie mache ich dies und wo finde ich die Daten? Hier (leider nur in englisch):
Wie kann ich ein Backup meiner persönlichen Einstellungen auf meiner Fenix 3 erstellen?
Certain circumstances may arise when you will want to save the settings, locations and device totals from your fenix 3. Scenarios where this might occur include the following:
• Prior to performing a Master Reset on device - all settings and profiles will revert back to factory default settings and device totals will be erased
• To reload settings and data on a replacement or exchanged device
• To back up files as desired
When the fenix 3 is connected to the computer, it will create a drive in (My) Computer [PC] or on the desktop [Mac]. By selecting the drive, a number of folders within the Garmin folder will appear. These folders represent the following information:
• LOCATION- contains Locations.fit file that stores saved locations
• RECORDS- contains Records.fit file that stores personal records you have achieved
• SETTINGS – contains Settings.fit file which stores user profile and certain device settings
• SPORTS – contains each activity app as a separate file
• TOTALS – contains Totals.fit file which stores device totals for time and distance
To backup device information:
1. Plug fenix 3 into computer via USB cable
2. Open Garmin Drive from (My) Computer on PC or desktop on Mac
3. Select Garmin folder
4. Select LOCATIONS folder
5. Right-click on Locations.fit file
6. Select Copy
7. Paste file on desktop or other easily found location
8. Follow steps 4 - 7 with for all other folders mentioned above
To reinstall the files:
1. Plug fenix 3 into computer via USB cable
2. Go to backed up file location on computer
3. Press and hold Control (CTRL) key on keyboard
4. Select each file (still holding CTRL key) until all files are selected
5. Release CTRL key
6. Open Garmin drive from Computer page or desktop (Mac)
7. Open Garmin Folder
8. Right-click on NewFiles folder
9. Paste files into folder
The New Files folder will automatically put the files into the correct folders once the fenix 3 is disconnected and powered on. The backed up data will now show on your device.
http://support.garmin.com/support/searchSupport/case.faces?supportPage=fenix%203&caseId={783045f0-96a4-11e4-6479-000000000000}&locale=en_US
Wobei dadurch meiner Ansicht nach aber nocht nicht die vorhanden Aktivitäten, Strecken und Wegepunkte gesichert sind.
Dazu müsste man man meiner Meinung nach noch folgende Ordner sichern:
1. Activities (aufgezeichnete Aktivitäten)
2. GPX (wegepunkte)
3. Courses (übertragene Strecken(Tracks/Routen(?))
Wahrscheinlich einfacher, wenn man den ganzen Garmin Ordner sichert und sich das benötigte dann rauspickt (falls man nicht alles ersetzen will).
Vielleicht kann es ja jemand brauchen/ist es für jemanden hilfreich.Natürlich alles auf eigene Verantwortung, falls ihr es ausprobiert.