This discussion has been locked.
You can no longer post new replies to this discussion. If you have a question you can start a new discussion

Venu Battery Drain

Normaal gaat deze enkele dagen mee, maar sinds de laatste update is mijn Venu batterij op 24 u leeg. Nog iemand? Ik heb geen instellingen veranderd en heb zelfs niet gesport. 

  • Mijn vrouw en ik hebben daar ook last van. Hoop dat er een oplossing voor is. 

  • Mijn vrouw en ik hebben daar ook last van. Hoop dat er een oplossing voor is. 

  • Normally it lasts a few days, but since the last update my Venu battery is empty at 24 hours. Anyone else? I haven't changed any settings and haven't even sported.

    This is in no way related to the Garmin Connect Mobile Android app, so I'm moving this thread to the Venu forum.

  • In ondervind dit probleem sinds een paar weken ook.  Soms gaat ze zoals voorheen een dag of 4-5 mee en soms is de batterij abnormaal snel leeg.  Gisterenavond nog opgeladen net voor het slapen gaan.  Was toen 100% en vanmorgen bij het opstaan was er nog maar 61% over.  Ik heb de indruk dat het probleem zich voordoet sinds de laatste software update.  Het vreemde is dus dat het soms wel goed gaat en dan om één of andere reden weer niet meer.  Via Google meer van deze problemen gevonden maar nog niet meteen een oplossing.  Hopelijk komen ze bij Garmin met een oplossing.

  • Sinds een paar dagen is ook mijn Garmin Venu in no time leeg. De contactpunten van zowel het horloge als de stekker schoongemaakt. Ook is het probleem niet verholpen met het updaten van het systeem.

    Heeft iemand nog een ander idee?

  • Van garmin kreeg ik antwoord om een aantal instellingen uit te schakelen ondanks dat die instellingen nooit een probleem gaven. Voor zover ik op internet kon  vinkenoog het probleem in een update sturen.  Ik ben er nu een week mee gaan hiken in de bergen en geen probleem gehad.  Ik heb enkel de automatische detectie van wandelen en lopen uitgezet maar zoals gemeld heeft dit nooit problemen gegeven.  

  • Heb de Venus s2 sinds oktober 21 en tot kort geen probleem met de batterij duur en nu ineens smiddags nog 100% opgeladen en de nacht al niets meer gemeten terwijl het eerst met dezelfde instelling wel 5 dagen mee gaat.. hoe komt dit ? 

  • Ik had hetzelfde probleem... heb de watch gereset, terug koppelen met smartphone (eerst verwijderen) en automatische detectie van wandelen, lopen, fietsen uitgezet (niettegenstaande die instelling voorheen geen problemen gaf). Voor zover ik toen op internet kon vinden zou dat te te wijten zijn aan een update. In ieder geval heb ik dat probleem niet meer gehad.

  • Ik heb exact hetzelfde probleem, instellingen niet veranderd. Reageert Garmin hierop? 

  • Ik had van hen advies gekregen om de automatische detectie van lopen, wandelen, ... uitcte schakelen. Ze hadden nog een hekel reeks van tips maar die stonden niet actief....

    Op mijn reactie dat deze instellingen nooit een probleem opleverden tot een bepaalde update wisten ze geen antwoord maar het lag niet aan de update