This discussion has been locked.
You can no longer post new replies to this discussion. If you have a question you can start a new discussion

735xt não encontra GPS... Versão 0.00

Hello,
I have a big problem with my 735xt. I didn't use my watch for a long time and I didn't recharge the battery. Recently I started using it again and, surprisingly, my GPS doesn't work anymore. Before it was normal, in less than 10 seconds it was connected.
I researched a lot. And I performed all possible resets. I did not succeed. I later updated the problem to version 9.70 and continued without success. I noticed that the GPS file is like GPS: 0.00.
Okay, I did as per guidelines. I used Garmin Express, synchronized and checked the EPO file, everything was correct. I went outside, open sky and started an activity and left it hanging on the clothesline, stayed for more than 3 hours in the activity. And yet I was not successful. My GPS does not connect.
I wonder if any comrade, programming connoisseur, could help me fix this problem. I don't know, copying files from another similar watch or updating or reverting any updates.
I'm almost giving up, because my watch is no longer under warranty. And in Brazil Garmin has only official assistance, being the same in another city and charging horrors, including a price just for sending budget of the device.
I am unhappy, because we pay dearly for the device and we do not have any information to correct any problem related to the software, as it seems to be in this case. Thank you and I am waiting for some help.

Att,
Thiago

• Bom dia, Thiago. Também sou do Brasil e estou com o mesmo problema. Chegou a conseguir resolver? Vi que existem muitas recordações como essa nossa, mas liguei na Garmin e eles falaram que não possuem reclamações a este respeito cadastrada. Peço que também ligue e cadastre sua reclamação para que com um número maior, possamos ser atendidos

• Opa, beleza!!

Então, o meu simplesmente começou a drenar a bateria muito  rapidamente, depois comprei uma bateria nova e eu mesmo fiz a troca. Mas não resolveu o problema. Pelo contrário, além da bateria drenar, o GPS não funcionou mais. 

Pesquisei muito a respeito deste problema nos fóruns gringos e etc. Inclusive em algumas assistências não oficiais aqui no Brasil, mas a maioria pedia para enviar o relógio para análise. A conclusão maior que cheguei foi que seria um problema na placa principal. E também não encontrei  a placa para comprar em nenhum site estrangeiro.

Admiro a Garmin relatar que não existe reclamação, pois contactei eles muitas vezes, inclusive tentaram me dar suporte e alguma solução, mas não obtive sucesso. Então resolvi o problema, efetuando uma troca do aparelho via Garmin Internacional, pois quando importei não paguei impostos, neste caso a proparts não aceita troca aqui no Brasil.

Paguei 100 dólares, enviei o meu com problema e me enviaram um "novo" no caso deve ser recondicionado, pois não vem nem caixa. Mas aparentemente é um relógio novo e funcionando perfeitamente, paguei os 60% de impostos, mas mesmo assim compensou, comparando com um novo. 

Acredito que está seja a única solução. Infelizmente fazem aparelhos para não durar e consequentemente o consumidor deixar dinheiro na empresa novamente.