Beste,
We zijn een jaar verder, een volledig jaar (!!!!!!!) en nog steeds is het probleem met de audiomeldingen tijdens navigatie aanwezig,... Dit kan toch niet,....
Je kan de audiomeldingen niet afzetten; vreselijk irritant!
Tot over een jaar geleden, voor één of andere update, kon je gewoon in bovenstaande menu (zowel op Connect als mijn Fenix 7 Saphire solar) gewoon de audiomeldingen afzetten.
Dan kreeg je, als ik navigeerde met een gpx geen audiomeldingen door mijn hoofdtelefoon ( die gekoppeld is met bluethooth aan gsm) wél op de horloge een trilsigniaal bij foutkoers of afslag. (zoals het dus zou moeten)
Niemand heeft zin, die in de natuur nen 100 miler loopt, om constant te horen over zijn favoriete podcast of oppeppende muziek: 'After eight meter on the y fork, take left" (en als je er eigenlijk al voorbij bent) "take here left and after 100 meter the a turn right",.... gewoon om zot van te worden!
Heden: ondanks alles afstaat in mijn menu blijf ik die audiomeldingen krijgen door mijn oortjes die ik NIET wil hebben.
Na veel gemail en gebel;
Had de Betaversie v21.19 gedownload en van het weekend getest.
Wat is hier uitgekomen:
Tijdens het lopen met oortjes en navigatie kan je de "audiotonen" nog steeds niet afzetten.
Wel werkt alles instant van de andere dingen in die menu "audiomeldingen";
Als je de stem aanpast,(bv van Engels naar Nederlands) de "tempo-/snelheidswaarschuwingen" of "hartslagfunctie" in de Connectapp (zelf zonder te synchroniseren!) tijdens m'n run,
kwam ook de zo ingestelde functie door mijn oortjes! (en ook trilsigniaal + piep aan de pols)
Alles, behalve dus om de "audiotonen" af te zetten, die werkte niet.
Bij "Navigatie" ook geprobeerd om de "afslagwijzing" af te zetten;
Dat werkte, maar dan gaf hij ook geen trilsignaal of piep aan de pols; wat niet de bedoeling is.
Precies een stap dichter, enkel nog de "audiotonen" kunnen afzetten,......
Nog ideeën???
Dit kan toch niet blijven duren,...???
En een 'oplossing' bieden dat we onze navigatie moeten afzetten of het geluid moeten dempen is GEEN oplossing, hé !!!