Garmin coach halvmaraton. Amy Parkerson-Mitchell. Översikt över träningspass

Former Member
Former Member

Hej,

jag har startat Garmin coach, halvmaraton med Coach Amy.

i början av programmet fick jag information av vilka träningspass som är med i träningscoach Amys träningsprogram:

”Mitt träningsprogram kombinerar en rad olika pass, bland annat långa löprundor, enkla löprundor, tempolöpningar och fartygs, som hjälper dig att nå ditt halvmaratonmål...”

Jag har kört det här programmet i 4 veckor nu (4 pass i veckan) men de enda passen som har varit är långa och lätta löprundor. Inga tempopass, fartpass eller backträning.

Ska det vara så eller är det något som är fel på det här programmet?

Jag tycker att det borde vara backlash, intervallpass varje vecka för att nå mitt mål att springa snabbare per kilometer.

Tacksam för svar från Garmin eller om någon annan kör programmet och upplever samma som jag.

//Nina

• Hi Nina,

First of all, sorry for the English, but I'm sure Google translate will help you well with that.

Now to the point - I haven't try the subject training program, but I admit that it's strange that it does not include any intervals or other type of speed workouts.

I think that such approach (only mileage of low-load training) is applied for trainees that either lack experience (beginners) or their current practice have not included running distance of the desired length, so this is kind of building the physical strength necessary for the speed work to come, and is a way to prevent  injuries during intensive training.

So, please consider if the initiation of the training program involved some feedback from your side (i.e. current performance and/or previous experience) and weather there's something you've set improperly.

Other thing you can try is checking the other (standard) training plans, offered by the Garmin connect platform. If your goal is just to finish the half-marathon - you can choose level 1 with heart-rate based training, otherwise, if you're willing to improve - check levels 2 or 3, depending on the desired result and the available time for training.

Good luck with your training!

V. Lefterov.

• Det beror mycket om var du springer, backar ock tempo ar vicktigt om du kommer at springa i terrang med hojd skillnad. Anars are alman kondition, styrka ock hallbarighet (endurance) vicktigare.