Neue Firmware BMW Navigator VI Vers. 5.20 erhältlich

Changes made from version 4.90 to 5.20:

• Added user consent for Travel History tracking per GDPR compliance.
  • Completed software modifications required to support Giantplus display configuration
  • Updated default brake debounce interval to 1 second from 10ms
  • Fixed an issue where if the power button was pressed shortly after the motorcycles ignition was turned 'off', the Navigator would permanently disable the screen
  • Greatly reduced the occurrence of phone audio echo
  • Removed 'Postal Code' from city search sample text
  • Added a new 'All Songs' option to the iPhone media source when browsing artists. This will allow user to select music which does not have an album tagged
  • Fixed a bug which caused teh Navigator to play BT phone audio to a headset even though it was muted
  • Modified 'Wipe All User Data' feature to remove all non-standard files and folders from the root directory of the devices
  • Removed duplicate text that can occur in imported POIs
  • Prevents music from playing automatically when a BT device disconnects and quickly re-connects
  • Removed a requirement for the user to acquire a GPS lock before EULA acceptance can be accomplished
  • Fixed a bug which prevented anonymous calls from working with newer iOS devices
  • Seit dem Update habe ich keine Abbiegehinweise mehr! Weder als Zeichen links oben in der Ecke - noch eine Ansage! Außerdem erreiche ich keinen einzigen Wegpunkt. Ich nähere mich - dann steht dort auch "0 Meter" der Punkt bleibt aber in der Route und ich entferne mich wieder...

Edit: Garmin hat noch ein "TEXT" Update nachgeschoben. Seit dem funktionieren die Abbiegehinweise (zumindest in der Simulation) wieder...

Gruß Teckel
  • Former Member
    0 Former Member over 6 years ago
    Mein BMW-Navigator VI wies nach einem als erfolgreich gemeldeten Update auf 5.20 und Textdatei 1.50 genau die gleichen Symptome auf.

Gerade habe ich dies im GS-Forum gepostet:

So, Fehler - 'Abbiegehinweis' ist gefunden. Das Fehlen dieser Information hängt eindeutig mit dem kleinen 'Textupdate 1.50' zusammen.

Obwohl dies bereits gestern als erfolgreich installiert gemeldet wurde (GarminExpress) fehlte es wieder. Insgesamt habe ich heute, gerade jetzt, insgesamt 3x den BMW-Navigator VI an den PC gehängt ... und jeder Mal wurde diese Textdatei erneut upgedatet.

Jetzt scheint es gepackt zu sein. Der Abbiegehinweis oben links in der Ecke funktioniert wieder.

Die 'rote Geschwindigkeitskontrolle' musste irgendwie anders eingestellt werden. Wo habe ich das nur gespeichert wie?