This discussion has been locked.
You can no longer post new replies to this discussion. If you have a question you can start a new discussion

När jag springer på löpband så visas inte rätt kmlängd på klockan. Hur gör jag? Jag har provat välja trappmaskin och inomhusträning också men det är samma sak. Mvh Agneta

Löpband funktion på klockan visar i te samma som löpbandet. Detsamma gäller om jag har klockan på trappmaskin eller inomhus när jag springer på löpband

Mvh Agneta

• När man sprungit på löpband måste man ofta kalibrera distansen efter att du tryckt på stop. Du måste springa minst 1,5 km för att kunna kalibrera.

Hur du kalibrerar distansen varierar lite mellan klockorna, men vanligtvis så trycker man stop för att stoppa passet och sen går man ner till alternativet "Calibrate and Save" (eller liknande) och matar in den distansen som löpbandet anger. Nästa gång så stämmer distansen bättre. Observera att det förutsätter att du springer på ungefär samma sätt. Springer du med annan lutning, kör intervaller, alternerar med gång etc. så kommer distansen inte stämma och du måste kalibera på nytt. Du får inte hålla i handtagen för då kommer inte klockan mäta distans alls.

Läs mer här: https://support.garmin.com/en-US/?faq=zk9G4O5DkS4znMm9KSV2VA